Followers

Tuesday, June 12, 2012

BERIMPIANLAH DENGANKU - HAMZA NAMIRA






Berimpianlahlah denganku,
Terhadapnya yang akan tiba,
Walaupun ianya tidak akan tiba,
Kita akan mencapainya sendiri.
Kita akan melangkah melalui jalan ini,
Jejak langkah kita inilah yang akan mencapai cita-cita kita.

Walau berapa banyak kali kita jatuh,
Kita akan bangkit semula,
Mencari jalan bagi melalui cabaran dan menentang awan mendung.
Kita akan ubah malam kita menjadi seribu hari,
Jika kita berimpiankannya.

Berimpianlah denganku wahai sahabatku,
Jejak langkah kita akan menghampiri kita,
Aku begitu cakna akan impianku,
Sekalipun apa yang berlaku,
Ia akan tetap bersama kita,
Sejauh manapun perjalanan yang akan kita tempuh,
Walaupun ianya akan hilang, wahai sahabatku,
Bersatunya kita akan mendekatkan kita kepada impian kita,
Bagi mencapai impian kita.

- Hamza Namira -



Setiap orang mempunyai impain mereka yang tersendiri. Begitu juga dengan rakyat Mesir. Mereka mengimpikan sesuatu yang lebih baik berlaku pada diri mereka, keluarga, agama dan negara mereka.

Begitu juga dengan saya, saya juga mengimpikan sesuatu yang terbaik buat diri saya, keluarga, agama dan negara. Amat malang mereka tidak berimpian dengan sesuatu yang baik.

Terjemahan lirik ini adalah versi saya sendiri, mengikut pemahaman saya terhadap lagu ini.

Untuk pencerahan mengenai impian warga Mesir yang ingin diterjemah dari lagu ini, tontonlah video ini; http://youtu.be/U_eSEp8mLzU


0 pandangan cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © NOTA CINTA Design by Muhammad Salman al Farisi | Blogger Theme by Al Irani Muhammad | Powered by Blogger