Followers

Wednesday, May 9, 2012

GAMBAR: BAHAGIA


Saya jumpa orang tua ini di Dumyat, Mesir. Kerja sehariannya pada pengamatan saya hanyalah mengutip sampah. Ada rezeki hasil sisa makanan yang dibuang, adalah rezekinya. Boleh jadi, rezekinya juga hasil kutipan botol-botol dan kotak-kotak, lalu dijual kepada yang mahu. Seseungguhnya, setiap sesuatu termasuk rezeki hanyalah dari Allah SWT.

Kebetulan saya membawa kamera ketika ini, dia memanggil saya, lalu meminta saya ambil sekeping gambar kucing yang turut sama mengharap rezeki dari Allah SWT dari tong sampah yang sama denganya.

Dia menuturi saya dengan senyuman, seikhlas hati, sebahagia mungkin. Mungkin, dialah orang yang paling bahagia di sisi Allah SWT sekarang. Mungkin juga dia orang yang paling bersyukur di dunia.

Mungkin dia tahu dia susah, hidupnya sukar, perutnya lapar, tetapi dia bersyukur, dan tidak pernah mengemis mengharap dari makhluk Allah SWT.

Dia, adalah orang yang bahagia.

0 pandangan cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © NOTA CINTA Design by Muhammad Salman al Farisi | Blogger Theme by Al Irani Muhammad | Powered by Blogger