Followers

Thursday, December 30, 2010

MUHASABAH BUAT TEMAN


Buka tirai 2011 menandakan saya akan menjejakkan kaki ke alam baru. Bukan lagi umur belasan tetapi sudah menjejakkan kaki ke 20-an. Tiada lagi perkataan 'teen' dalam diri ini.

Ketika saya bermuhasabah untuk 20 tahun yang sebelumnya di saat saya sedang menghayati gambar di atas. Teringat begitu ramai sahabat yang saya telah kenal sejak dari tadika mungkin hingga kini.

Disaat saya mengenal mereka inilah saya telah menemukan seribu erti dan ilmu yang tidak dapat bagi mereka yang tidak bersahabat.

Mari kita muhasabah dengan mereka yang berukhwah dengan kita sepanjang hidup ini. Diakhirnya kita pasti menemukan indahnya ukhwah kita.

Kepada sahabat, anda harus tahu anda yang telah mencorak hidup saya dan saya juga sebahagian daripada corak hidup anda. Anda adalah sahabat yang terbaik Allah SWT telah jodohkan untuk saya. Salinglah kita menghargai dan mendoakan.

Wallahu 'alam.

0 pandangan cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © NOTA CINTA Design by Muhammad Salman al Farisi | Blogger Theme by Al Irani Muhammad | Powered by Blogger