Followers

Monday, November 15, 2010

BERZINA SECARA TERBUKA

Baru-baru ini tersebar firnah di dunia maya seorang bekas permaisuri atau wanita pertama (isteri bekas Yang DiPertuan Agong) Malaysia telah mengadakan hubungan intim bersama seorang 'kepala hantu'.

Berita ini tidak disiarkan dalam akhbar atau portal berita (ketika artikel ini ditulis) secara meluas mungkin kerana status yang difitnah adalah seorang yang amat kita hormati. Bagi saya, baginda permaisiri seorang yang saya hormati (ketika suami baginda memerintah) kerana baginda permaisuri seorang yang bertudung dan isteri kepada sultan yang amat berjiwa rakyat.

Baginda permaisuri berkahwin dengan seorang sultan yang sudah lanjut usia sedangkan baginda permaisuri amat muda pada waktu itu. Dan ketika kemangkatan Banginda Yang DiPertuan Agong, baginda permaisuri saya istilahkan sebagai 'janda berhias' kerana masih cantik dan muda.

Namun, perkara yang amat dikesali oleh saya apabila seorang lelaki 'kepala hantu' yang telah mengadakan hubungan intim bersama baginda permaisuri dan telah menghebohkan hubungan tersebut di laman blog dia dengan menunjukkan gambar-gambar ketika bersama dengan baginda permaisuri, menceritakan detik indah mereka bersama disertakan bukti malah dengan lebih berani mencabar hukum Allah SWT!

Melakukan zina 1 perkara, menyebarkan 1 perkara yang besar dan beliau juga tanpa takut mencabar hukum Allah SWT.
Tulisan saya pada kali dituju khas buat dia si 'kepala hantu' berserta baginda permaisuri juga kepada kita supaya bersama-sama kita muhasabah diri.
Saya bukanlah yang terbaik untuk menegur sesiapa, namun saya akan ditanya oleh Allah SWT apa yang saya telah lakukan terhadap perkara yang terjadi.
Saya juga tahu siapa dia 'kepala hantu' dan baginda permaisuri yang ingin membaca tulisan saya, namun saya mengharapkan supaya siapa yang membaca tulisan saya kali ini agar kita sama-sama muhasabah diri agar lebih baik pada masa akan datang.


PADAHNYA MENDEKATI ZINA

Perkara ini bermula dengan 'main-main' dengan zina. Asasnya padangan mata dan aurat tidak dijaga. Juga batas-batas pergaulan sesama Islam diketepiakn (iktilat). Dan ditengah-tengahnya drama ini adalah perhubungan berlainan jantina secara haram mula berlaku.
Kesannya pelbagai, samaada pembuangan bayi, pengguguran janin atau macam-macam lagi dan yang pentingnya perkara ini akan dihisab oleh Allah SWT.

Mendekatkan diri kepada zina adalah sesuatu yang ternyata diharamkan oleh Allah SWT [QS Al Isra' 17 : 32] apatahlagi melakukannya. Dalam ayat tersebut juga ada menyatakan bahawasanya zina ini perbuatan yang keji dan membawa kepada kejahatan. Dan peristiwa penyebaran perlakuan zina ini adalah diantara padahnya melakuakn zina.

Kepada anda yang belum lagi melakuakn zina, mengapa perlu berjinak dengan zina?


TIDAK MALU KEPADA ALLAH APATAH LAGI MANUSIA

Menjadi sesuatu trend di kalangan orang yang menggunakan Facebook kini iaitu mendedahkan maksiat yang mereka lakukan kepada khalayak ramai. Mereka mendedahkan aurat mereka di Facebook, mengwar-warkan hubungan diluar syariat mereka di Facebook, mereka cerita rokok yang dihisap saban hari dan pelbagai lagi malah berbangga dengan maksiat tersebut.

Saya memetik kata-kata seorang ulama yang pernah bermadah;
"Takutilah kalian akan maksiat yang dilakukan secara sembunyi. Kerana saksi maksiat tersebut adalah yang akan mengadili maksiat tersebut (Allah SWT)".
Ulama tersebut menyatakan bahawa kita sepatutnya berasa takut untuk melakukan maksiat secara sembunyi. Kerana sesungguhnya maksiat tersebut disaksikan oleh Allah SWT yang kemudian akan menjadi hakim kita di hari akhirat kelak.

Apatah lagi maksiat yang kita lakukan secara terbuka. Setiap mata yang meliahat gambar kita ketika melakukan maksiat akan menjadi saksi akan kelakuan kita.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud;
"Setiap ummatku boleh diampunkan kecuali mereka yang mendedahkan (dosanya). Ada dikalangan yang mendedahkan ini, melakukan dosa diwaktu malam. Berpagi-pagi sedangkan Allah menutup dosa tersebut. Namun ia mendedahkan seraya berkata; "Wahai fulan, semalam aku lakukan itu dan ini". Maka tertutuplah tutupan Tuhannya dan jadilah ia membuka Allah yang selama ini menutup keaibanya"
[HR Al Bukhori dan Muslim]


ANDA TAHU, INSAF DAN SEBARKAN

Mengapa selepas saat anda membaca artikel saya ini anda tidak boleh insaf dari melakuakn maksiat secara terang-terangan?
Diantara anda merupakan pelbagai golongan yang saya tidak tahu asal usul kalian. Namun tidak bermakna kita tidak boleh nasihat menasihati.
Saya sebagai seorang yang telah melihat pelbagai maksiat yang dilakuakn secara terbuka akan ditanya oleh Allah SWT apa yang saya telah lakukan terhadap perkara tersebut.
Anda yang membaca artikel saya walaupun ada dikalangan yang tidak melakukan maksiat secara terbuka akan ditanya adakah usaha kalian terhadap perkara ini. Adakah setelah anda tahu anda mendiamkan diri atau menyebarkan kepada orang lain?
Juga kepada mereka yang membaca artikel saya ini merasakan anda sebahagian yang melakukan maksiat secara terbuka walaupun anda seorang bekas permaisuri ataupun 'kepala hantu' cecat-cepat insaf jika sebelum ini anda tidak tahu akan perkara ini. Insya Allah pintu taubat masih terbuka bagi selagi mentari tidak terbit di ufuk barat.
Siapa saya hamba yang kerdil yang masih ada niat untuk nasihat menasihati dan menerima nasihat daripada kalian. Maka nasihati saya.

Wallahu 'alam.

1 pandangan cinta:

bonafidie said...

bgs post ak skli dgn hds,kbnykan org hnya tulis ja tp xda hds,mmg ssh nk tegur orang,kdg2 kta berpakaian sopan pn ditertawakn&diperli kakak sndiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © NOTA CINTA Design by Muhammad Salman al Farisi | Blogger Theme by Al Irani Muhammad | Powered by Blogger