Followers

Friday, May 18, 2012

PUISI; CINTAILAH AKU SAHABAT


Sahabat,
Jika yang kau cari tiada silapnya,
Jika yang kau cari menggunung falsafahnya,
Jika yang kau cari lautan ilmunya,
Jika yang kau cari sopan santunya,
Bukan aku orangnya.

Kerana aku wahai sahabat,
Punya silap cuba dibaiki,
Punya falsafah yang tersendiri,
Punya ilmu usaha sendiri,
Punya santun asli diri,
Maka, akulah orangnya,
Sahabat kamu,
Jasad dan jiwanya aku,
Maka aku tetap aku.

Terima aku kerana cintamu,
Tegur aku kerana sayangmu,
Bimbing aku dengan gayamu,
Didik aku dengan ilmumu,
Santuni aku dengan sopanmu,
Agar kita terima dan memberi,
Atas nama cinta,
Hanya kerana Allah,
Tuhan sekalian pecinta.

Salman al Farisi Muhammad
5:50 PM 18 Mac 2012
Kaherah, Mesir.

0 pandangan cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © NOTA CINTA Design by Muhammad Salman al Farisi | Blogger Theme by Al Irani Muhammad | Powered by Blogger